نحو? اثر گزاری قارچ کش بردوفیکس:



نحو? اثر گزاری قارچ کش بردوفیکس ، اثر قارچ‌کشی بردوفیکس به یون مس ارتباط پیدا می کند . یون های مس با جذب شدن در دیواره قارچ یا باکتری ، همزمان چندین روند فیزیولوژیکی درون سلول را کنترل می کند. بردوفیکس با تشکیل پیوند شیمیایی جدید باعث شکسته شدن پروتئین ها شده و کارکرد آنزیم را دچار اختلال کرده و با کاهش فعالیت سلولی ، منجربه مرگ سلول شده که این ویژگی موجب آن می شود که عامل بیماری نتواند در برابر بردوفیکس مقاوم باشد . 
روش های مصرف:

محلول پاشی:


محلول پاشی ، متداول ترین روش برای پیشگیری و کنترل بیماری های قارچی و باکتریایی با بردوفیکس می باشد. با توجه به زمان مصرف دوزهای متفاوتی پیشنهاد می شود . 


ویژگی های بردوفیکس : 


- کارایی چهارفصل : بردوفیکس با دارا بودن pH حدود 7، در تمام فصول سال قابل می باشد.
- دیرپایی محصول : بردوفیکس با آزاد کردن تدریجی یون مس اثر دیرپایی دارد. اثر قارچ ‌کشی و باکتری‌ کشی ترکیبات مسی مربوط به آزاد شدن حداقل یک پی‌پی‌ام یون مس (1ppm Cu++ ) است که می‌تواند تا حدودی بیماری را کنترل کند. بردوفیکس با آزاد کردن بیشتر از 5 پی‌پی‌ام یون مس می تواند در کنترل عوامل بیماری زا موثر باشد این درحالی است که دیگر ترکیبات مسی نمی‌تواند این میزان یون مس آزاد کنند . 
- دانه بندی ریز : بردوفیکس با دانه‌ بندی 2 تا 3 میکرون، از دیگر سموم مسی مؤثرتر است.بردوفیکس به‌ دلیل دانه‌ بندی بسیار ریز و چسبندگی مطلوب، کارآیی مؤثری داشته ومقرون به صرفه تر از سموم پودری است .
- ماندگاری پس از بارش : به دلیل دانه بندی بسیار ریز، چسبندگی بالا و تثبیت شدن روی بافت گیاه حتی پس از بارش های طولانی باقی مانده و نسبت به سایر سموم مسی ماندگاری طولانی تری دارد.
- بردوفیکس و کشاورزی ارگانیک : بردوفیکس اثر سوئی بر انسان و محیط ‌زیست ندارد و همین علت آن باعث شده است که جزو معدود سموم معدنی باشد که در کشاورزی ارگانیک توصیه می‌شود.
- جلوگیری از سرما زدگی : بردوفیکس با از بین بردن باکتری هایی که هسته اولیه بلورهای یخ را می سازند، خطر سرمازدگی را کم می‌کند.
- دفع کننده حشرات : بردوفیکس برای زنبور عسل بی‌خطر بوده، اما دفع کننده حلزون و بعضی حشرات دیگر از جمله حلزون هستند .
- اختلاط با سایر سموم : بردوفیکس این امکان را دارد که با اکثر حشره‌ کش‌ها، میکروالمنت‌ها و روغن ولک مخلوط شود.


کود باواریا :


کود باواریا ، شامل ترکیباتی است که عناصر غذائی به ویژه پتاسیم بالا را در اختیار گیاهان قرار می دهد.در حال حاضر این قبیل کودها را به عنوان یک کود کامل و غنی شده با پتاسیم بالا می شناسند که قابلیت رفع تمامی نیازهای غذائی گیاه را دارا می باشد.
کود باواریا مخصوص افزایش رشد و کیفیت گیاهان زارعی و باغی است. استفاده از کود کامل شیمیایی به هنگام میوه‌ دهی و یا پر شدن دانه‌ها، شرایط را برای دستیابی به محصول با کیفیت مطلوب، یک‌دست و رنگ مناسب فراهم می‌سازد. کود کامل باواریا علاوه بر عناصر اصلی ازت، فسفر و پتاسیم حاوی عناصر ریزمغذی آهن، روی، مس، منگنز، مولیبدن و بور است. اسید آمینه به عنوان بهبود دهنده در ترکیبات این کود وارد شده است که به منظور افزایش جذب و افزایش تحمل گیاه در برابر انواع تنش‌های محیطی می باشد . با توجه به اینکه در ترکیبات کود کامل باواریا کلر وجود ندارد احتمال بروز سمیت و برگ سوزی کلره وجود نداشته و برای خاک‌های شور نیز مناسب است.


توصیه‌های مصرف کود 


توصیه‌های مصرف کود ، در اوایل فصل رشد با حداقل میزان مصرف کود و در اواخر فصل رشد با حداکثر میزان مصرف به کار می رود. در صورتی که مقادیر کم پتاسیم در خاک مشاهده شود و یا علائم کمبود پتاسیم مشاهده شود مصرف این کود از اوایل فصل رشد توصیه می‌شود.


شرکت مشکفام فارس : 


شرکت مشکفام فارس ، مجتمع تولیدی سموم که دارای خطوط مختلف و کاملاً مجهز به ماشین آلات مدرن ساخت اروپای غربی و ایران است که قادر به تولید سه گروه حشره کش علف کش و قارچ کش درسالن های کاملاً مجزا می باشد. 
آزمایشگاه شرکت مشکفام فارس مجهز به تجهیزات مدرن جهت تحقیقات و کنترل کیفی می باشد . این آزمایشگاه جزو آزمایشگاه های قابل اعتماد وزارت کشاورزی می باشد . پرسنل شرکت مشکفام فارس نظارت مستمر بر محصولات تولیدی داشته و با انجام آزمایشات به تضمین کیفیت محصولات تولیدی می پردازد . 
لازمه اخذ استاندارد ISO-IEC 17025 مجهز بودن آزمایشگاه و کلیه دستگاه ها و سیستم های مدرن آنالیز می باشد، بنابراین به کارگیری نیروهای متخصص و ارتقاء سطح علمی اپراتورهای آزمایشگاه گام بزرگی در جهت این امر می باشد . از طرفی شرکت مشک فام فارس تنها تولید کننده سموم در کشور می باشد که موفق به اخذ گواهی استاندارد از اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران برای چهار محصول خود گردیده است.

منبع : خزانه ی صحرا

دوشنبه 1 مهر 1398
بؤلوملر :